La pagesia catalana promou la venda directa

La nova marca Terra Pagesa aspira a concentrar el 10% dels intercanvis al Principat sense participació d’intermediaris

Cuina.cat. Dimecres, 5 de desembre de 2012

Els darrers anys, els pagesos i els ramaders que han promogut la venda directa dels seus

La pagesia s'actualitza i promou el consum sense intermediaris
Shutterstock
La pagesia s’actualitza i promou el consum sense intermediaris
Shutterstock

productes al consumidor final s’han multiplicat. Ja sigui per treure profit de les fruites i verdures que creixen als seus horts, ja sigui per diferenciar-se de les produccions a l’engròs, el cas és que han prosperat les formes d’adquisició de productes de l’horta sense intervenció de terceres persones. Conscient d’aquesta situació, el sindicat agrari Unió de Pagesos ha creat la marca Terra Pagesa, un distintiu que pretén agrupar els productors-comerciants i, alhora, prioritzar l’agricultura autòctona sota uns estàndards de qualitat, sostenibilitat, consum responsable i retribució justa per al pagès.

Terra Pagesa agrupa un conjunt de productes que va més enllà de les hortalisses. Arròs, aviram i ous, bolets, cereals, cervesa, cítrics, confitures, conills, conserves, salses i condiments, embotits, flor i planta ornamental, fruita dolça, fruita seca, licors, llegums, llet, formatges i productes làctics, mel, oli i olives, plantes aromàtiques, porcí, oví, sucs, vedella vi i cava configuren la cistella de la marca. El consumidor final hi tindrà accés a través de quatre punts de venda: directament a la propietat del productor, a través de cooperatives de consum, en mercats o en establiments propis. L’objectiu del sindicat és fomentar la producció i el consum d’aliments locals i de temporada i amb aquesta marca aspira a concentrar el 10% dels intercanvis al Principat sense participació d’intermediaris els pròxims deu anys.

Mitjançant La pagesia catalana promou la venda directa.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s